Šta sve pripremiti pre početka izrade web sajta i stupanja u kontakt sa web kompanijom?

priprema web sajt izrade

Pre svake izrade veb sajta, prvo i neophodno je postaviti sebi sledeća pitanja:

– ČIME SE BAVIM?
– KOJA JE MOJA CILJNA GRUPA?
– ŠTA ŽELIM DA POSTIGNEM IZRADOM WEB SAJTA?
– KAKAV WEB SAJT ŽELIM I PRIMERI ISTOG?
– DA LI ĆE WEB SAJT BITI VIŠEJEZIČAN?
– KOJE SVE FUNKCIONALNOSTI ŽELIM OD WEB SAJTA?
– DA LI IMAM URAĐEN KORPORATIVNI IDENTITET / KOJE SU BOJE MOG VIZUELNOG IDENTITETA?
– ŠTA ŽELIM DA JE KLJUČNO NA WEB SAJTU I ŠTA ŽELIM DA ISTAKNEM DIZAJNOM?

Kada odgovorite na ova pitanja, krenite u pripremanje materijala / sadržaja koji će se naći na Vašem web sajtu. Napominjemo, da ukoliko imate bilo kakve nedoumice po pitanju same pripreme materijala za web sajt, slobodno konsultujte izabranu web kompaniju.

Pre svega treba da odredite koliko strana će imati Vaš sajt, jer će se spram toga praviti meniji i osnovne stranice i to će činiti osnovnu konstrukciju samog web sajta.

Zatim sledi pisanje sadržaja za svaku stranicu, šta želite da se nađe na početnoj stranici i svim ostalim stranama koje budete odredili. Takođe uz tekst treba prikupiti fotografije, brošure, kataloge, video, pdf fajlove, linkove i ostali materijal koji želite da se nađe u okviru samog sadržaja. Pripremite fotografije koje želite da obavezno budu u sklopu dizajna.

Ako imate logo, obavezno ga dostaviti u vektorima, kao i slogan kompanije. Web dizajneri ne izrađuju logo uz web sajt, tako da bi bilo dobro, ukoliko nemate gotov logo, to uradite pre nego što se pristupi izradi sajta.

Ako želite da budete precizni oko nekih stvari, možete iskoristiti online alat za pravljenje nacrta web sajta tzv. website wireframe, putem sledećeg linka http://ninjamock.com/project/create. Tako ćete lakše objasniti koje su Vam stvari važne za svaku od stranica i na taj način ćete imati bazu od koje polazite pri razgovoru sa web kompanijom.

Na redu je izbor teme (templejta) za Vaš wordpress web sajt. Ono što je česta zabluda pri izboru tema jeste da je tema koju izaberete i kupite, gotov website. Naime, pri izboru templejta imate demo sajtove koji Vam prikazuju sve mogućnosti koje tema nudi i kako bi to moglo da izgleda sa njhovim primerima sadržaja. To ne znači da ćete takav kompletan sajt i dobiti već urađen, nego kupovinom dobijate sve njegove funkcionalnosti i mogućnosti prilagođavanja. Zato angažujete web kompaniju koja to ume da izvede. Na sledećim fotografijama videćete razliku između onog što Vam je prikazano pri izboru templejta (demo) i onoga što web dizajneri otprilike dobiju da bi prilagođavali Vašim potrebama. (Slike su postavljene samo primera radi).

DEMO wordpress tema     osnovna wordpress tema

image source: http://nowtheme.com/wp-content/uploads/2013/02/Roya-Responsive-AJAX-Portfolio-WordPress-Theme.jpg

Slobodno izaberite nekoliko tema koje ćete proslediti web kompaniji, jer će Vas ona uputiti koja tema je najbolja, od izabranih, za ostvarenje Vaših ciljeva ili će Vam sama kompanija ponuditi temu koja će zadovoljiti sve Vaše zahteve.

Kada ste sve to pripremili, Vaša obaveza je da kupite domen (ime/adresu) i hosting (prostor) za website, ako to već niste uradili. Sva obaveštenja od hosting kompanije obavezno sačuvati, jer ćete to proslediti web dizajneru koji bude radio Vaš sajt. To su pristupni podaci gde će biti instaliran WordPress sistem. Ako niste sigurni oko izbora hosting kompanije kod koje ćete zakupiti domen i hosting, možete se savetovati sa web kompanijom koja će Vam raditi web aplikaciju.

Nakon toga nazovite izabranu web kompaniju i u dogovoru sa njom prođite sav materijal koji ste pripremili.

Na ovakav način pripreme materijala, pre izrade web sajta, sprečavate da dođe do nesporazuma, loših informacija na samom sajtu, bespotrebnog trošenja novca i vremena i na kraju krajeva dobijate web aplikaciju koji će ispuniti Vaša očekivanja i služiti svrsi, a to je privlačenje novih klijenata i svoje posebno mesto na tržištu.